Akcja „Czytaj aktywnie” czyli zaproszenie pierwsze do bezpłatnej zabawy językowej

W ramach wprowadzenia i wstępu:

Czy słyszeliście kiedyś o drzewach decyzyjnych? O metodzie wspomagającej podejmowanie decyzji w formie graficznej przypominającej swoim wyglądem choinki?

Podobna taktyka wykorzystywana jest w nauce języków w formie tzw. decision mazes lub action mazes (dla naszych potrzeb nadam im polską nazwę „labirynty decyzyjne”). Jestem ich zagorzałą zwolenniczką, ponieważ umożliwiają naukę (aktywną!) w mniej sformalizowanych ramach. Mówiąc prościej – na wesoło. Choć nie oznacza to wcale, że nie przynoszą one wymiernych efektów.

Do udziału w pierwszym z takich „labiryntów” zapraszam dzisiejszym wpisem.


Lottery Maze

Opis:

Scenariusz tego labiryntu oparty jest na hipotetycznej sytuacji, w której nagle stajemy się szczęśliwymi (?) posiadaczami dużej ilości gotówki.

Nasze zadanie polega na podejmowaniu decyzji powiązanych z tą sytuacją. Jest ona przedstawiana i rozwijana za pomocą kart – każda karta to krótki opis okoliczności i propozycje rozwiązań do naszego wyboru.

Jedna karta to jeden problem i konieczność odpowiedzi na pytanie „co zrobić dalej”/”jak dalej postąpić”. Wybór zależy tylko od nas i nie ma tutaj złych odpowiedzi :)

Pierwsza karta, od której zaczynamy zabawę, znajduje się poniżej:

Pozostałe karty do otrzymania na podany w zgłoszeniu adres mailowy.

Zachęcam do uzasadnienia swojego wyboru w krótkiej pisemnej lub nagranej notatce. Oczywiście w języku angielskim. Te zostaną przeze mnie sprawdzone, ewentualne „bolączki” zaznaczone.

Ile kart/Jak często:

Codziennie można otrzymać maksymalnie 3 karty. Te trafiają do skrzynek mailowych poszczególnych uczestników. (Nie wykorzystuję w tej zabawie żadnego automatycznego wspomagacza, więc karty będę wysyłała do Was w miarę możliwości jak najszybciej.)

Jak długo trwa wychodzenie z labiryntu:

Może ono potrwać kilka dni lub dłużej (powyżej tygodnia). Wszystko będzie zależało od podejmowanych przez Was na bieżąco indywidualnych wyborów.

Czy można zrobić podejście numer dwa do ukończonego już labiryntu:

Tak, jak najbardziej.

Warunki uczestnictwa:

  • poziom znajomości języka: pre-intermediate/intermediate
  • inne: brak, jedynie Wasza chęć do aktywnego uczestnictwa i regularnego przesyłania odpowiedzi wraz z wyborem następnej karty

Korzyści z uczestnictwa:

  • uaktywniasz proces czytania w języku obcym (czytasz, aby coś zrobić)
  • wykorzystujesz język obcy do rozwiązania problemu (który z założenia jest hipotetyczny, ale pozwala na odzwierciedlenie własnych, realnych opinii)
  • uczysz się nowych zwrotów i gramatyki w kontekście przedstawionej sytuacji (a po zakończeniu zabawy możesz dodatkowo otrzymać listę zwrotów wartych utrwalenia, wybranych dla Twojego labiryntu  – jeśli wyrazisz takie zainteresowanie)
  • otrzymujesz informację zwrotną od nauczyciela, wskazującą potecjalne problemy do przemyśleń lub dalszej bardziej wnikliwej nauki (przy założeniu, że przesyłasz na bieżąco uzasadnienia swoich decyzji)

Koszt:

Udział w zabawie jest bezpłatny.

*

Zapraszam do udziału. Wystarczy krótki mail zgłoszeniowy na adres martacreatively@gmail.com albo po prostu i od razu wskazanie numeru następnej karty (wraz z uzasadnieniem).

*

PS. W przypadku braku odpowiedzi z mojej strony w ciągu 12 godzin od złożenia przez Was zgłoszenia, proszę o ponowne jego przesłanie poprzez formularz na stronie bloga w zakładce „Kontakt”. (Dziękuję.) / Zdarza się bowiem, że niektóre wiadomości mailowe trafiają do skrzynki ze spamem.


Ważne informacje dodatkowe:

Materiały, które stanowią osnowę gry nie są mojego autorstwa. Pochodzą one w całości z podręcznika dla nauczycieli wydawnictwa Oxford University Press, New Headway Intermediate (Liz and John Soars, Mike Sayer). Pomysł na wykonanie/przeprowadzenie labiryntu jest jednak w całości mój.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Wyzwania, Zadaniowo.... Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s