„Zacznij od słuchania” (zapowiedź) i historia jednego nagrania

Wyobraźmy sobie następujacą scenę…

Jestem w księgarni (wirtualnej). Ta księgarnia nie jest dla każdego, ponieważ tutejsze półki zajmują nagrania i książki dla osób takich jak ja – uczących się języka obcego. Jestem tu po raz pierwszy, więc zanim się zorientuję gdzie jest to, co akurat mnie interesuje potrwa dłuższą chwilę. Staję przed półką z nagraniami. Dokładnie rzecz ujmując to półka z lekturami uproszczonymi (nie przepadam za tym określeniem), ugina się pod ich ciężarem. Dla mnie to właśnie dołączone nagranie jest najważniejsze. Tych szukam. Czytanie jest proste, myślę sobie w duchu. To tylko kwestia zacięcia, dobrych podstaw gramatycznych i odpowiedniego słownika. Ale ja nie tego przecież szukam, potwierdzam w myślach. Chcę zacząć rozumieć, co mówią na co dzień Ci, którzy posługują się językiem ciągle dla mnie obcym. Cel mam jasny, ale to co przede mną widzę mnie przytłacza. Poza tym księgarnia, w której jestem nie daje mi możliwości posłuchania choćby małego urywka książeczki, która akurat wpadła mi w oko.

Taka mniej więcej scena była moim udziałem, gdy zaczęłam uczyć się niemieckiego. Ktoś mógłby powiedzieć, że powinno być mi łatwiej w tym przypadku, bo przecież sama jestem nauczycielem języka. Być może trochę tak, ale w tej konkretnej sytuacji byłam w „butach” studenta i to bardzo zagubionego :)

Doświadczenie, które stanowi długi wstęp do dzisiejszego wpisu było impulsem do stworzenia takiego miejsca w sieci. Tam moi kursanci oraz wszystkie inne osoby, które lubią słuchać opowieści będą miały szanszę najpierw się z nimi odrobinę zapoznać. Tam będzie istniała możliwość posłuchania fragmentów nagrań, r. Zanim zrobimy jakikolwiek następny krok (w tym: zanim podejmiemy dezycję o nabyciu książeczki na własność). Impuls, choć silny, nie przerodził się wtedy w działanie, ale miejsce, o którym piszę istnieje od wielu lat, choć nie w internecie. Tym wpisem postanowiłam to zmienić. Jest to na razie bardzo skromny początek, nie pozbawiony jednak oprawy w formie rekomendacji. Ta poniżej…

A kolejne zapowiedzi związane z projektem, który nazwałam „Zacznij od słuchania” już wkrótce.


Polecam książkę do słuchania

Don Quixote

Penguin Active Reading by Pearson Education

Level 2 / elementary / 600 headwords

Don Quixote wants a different life, so he leaves his village with Sancho Panza. The two men want to be a knight and his squire from an earlier age. Will they find adventures? Will they be famous? Will they change the world? This is their story.

Posłuchaj części pierwszej tutaj.

Zajrzyj do środka książki  tutaj.

*zdjęcie okładki oraz opis książki pochodzą ze strony wydawnictwa Pearson
*nagranie udostępnione na platformie picosong do piątku 2 czerwca

 


  Drogi Czytelniku,

  jeśli spodobał Ci się fragment opowieści to zapraszam do 

Klubu Aktywnego Słuchania
“Always Listen First”.

Będziemy w nim dużo słuchać oraz podejmować inne wyzwania związane z nauką angielskiego poprzez słuchanie/czytanie książek w wersji uproszczonej oraz oryginalnej.

Zapisy trwają do końca czerwca 2017.

ZAPISUJĘ SIĘ TERAZ.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dygresje..., Free Chapters, Lektury uproszczone/Graded Readers, Ogłoszenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

