Czy dał(a)byś radę przetrwać w XV-wiecznej czy też XVII-wiecznej Europie? – Gry/Przerywniki w nauce

Dzisiaj chciałabym zachęcić do spróbowania swoich sił w grach edukacyjnych określanych mianem „labirynt działań” (w oryginale „action maze”). Jest to, moim zdaniem, świetny alternatywny sposób na rozwijanie umiejętności czytania, wzbogacanie zasobu słownictwa oraz nauka przez zabawę, zwłaszcza jeśli dany labirynt pozwala na grę zespołową.

Czym są „action mazes”? Po krótce, to scenariusze symulacyjne, dzięki którym możemy wcielać się w różne role. Na kolejnych etapach gry podejmujemy dezycje powiązane z naszą postacią. Zawsze stawiani jesteśmy przed jakimś dylematem; nasze wybory wpływają na dalszy rozwój historii aż do jej ciekawego/zaskakującego/zabawnego itp. końca.

Dwa labirynty prezentowane przeze mnie poniżej mają charakter historyczny. Nie powinny zająć nam dłużej niż kilka minut, chyba, że chcemy spróbować przejść tą samą ścieżkę wcielając się w kilka ról (zdecydowanie polecam, jeśli chcemy utrwalić słownictwo).

„The Medieval Game of Life” – to gra dla poziomu „pre-intermediate”, a „O’Fortuna” poziom wyżej (intermediate/upper-intermediate).

Źródło: gra pochodzi ze strony Museum of London

Źródło: gra pochodzi ze strony Open University (open.edu)


A na koniec – propozycja. Drogi Czytelniku, jeśli miał(a)byś ochotę wziąć udział w grze scenariuszowej „Business Maze” to serdecznie zapraszam.

[labirynt osadzony jest w naszej rzeczywistości czasowej, cechuje go też większy stopień skomplikowania niż w przypadku opisanych powyżej]

Wszelkie szczegóły na temat gry językowej dostępne tutaj

[czas trwania: od dzisiaj do końca sierpnia 2015]

branchsmall


Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Quizy/Gry, Reading/Czytanie i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s