Jakiego języka powinniśmy używać w danych sytuacjach komunikacyjnych?

Jeśli nie jesteśmy pewni jak w języku angielskim zareagować na dobre lub złe wiadomości, jak przepraszać czy też pytać kogoś o drogę, jak się witać czy też żegnać, jak mówić o tym co lubimy, a czego nie, jak coś zaproponować czy też odrzucić czyjeś zaproszenie, jak wyrazić swoją niepewność, zgadzać się z rozmówcą lub mu się przeciwstawiać itd. to seria BBC Learning English „How to…” powinna nam pomóc rozwiać te wątpliwości.

W siedmiu kategoriach prezentuje ona bowiem i porządkuje popularne wyrażenia w różnych codziennych sytuacjach. A wszystko w formie ok. 6-minutowych audycji. Oprócz nich znajdziemy na stronie tabele z dodatkowymi informacjami w danym temacie oraz ćwiczenia, które pojawiają się prawie w każdej podkategorii tematycznej. Nagrania poszczególnych odcinków serii (format mp3) oraz ich zapis tekstowy (format pdf) można skopiować na własny komputer lub inny nośnik.

Learning_English_-_How_to___

Źródło: Zrzut ekranu, strona BBC Learning English/ Seria „How to…

Poszczególne kategorie i podkategorie serii „How to…” to dokładnie:

1) Hello & goodbye

– greeting friends
– greeting people in more formal situations
– introducing people
– small talk and follow-up conversations
– saying goodbye

2) Complaints, apologies & excuses

– making a complaint
– saying sorry
– accepting an apology
– pointing out the positive
– making a complaint (informal)
– expressing annoyance

3) Good news, bad news

– congratulating someone on good news
– responding to someone’s bad news
– giving good news
– giving bad news

4) Requests, offers & invitations

– asking for permission to do something
– inviting someone in an informal context
– making polite invitations
– making an appointment
– asking someone to change their behaviour
– asking someone out
– asking someone a favour
– haggling
– borrowing something
– asking for the time

5) Instructions, explanations & advice

– asking for and giving directions
– showing understanding when you are listening to explanations
– making positive and negative comments
– making recommendations
– describing a process
– giving instructions

6) Conversations

– extending a conversation
– closing topics
– talking about things you like
– talking about things you don’t like
– expressing no strong feelings
– responding to compliments
– telling someone about a funny incident
– gossiping
– getting back on topic
– telling someone about a serious incident
– chatting someone up
– being sarcastic
– agreeing in informal situations
– showing interest
– telling a story
– being vague

7) Discussions

– making suggestions
– making a point
– disagreeing with people
– expressing uncertainty
– taking offence
Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Krótkie słuchanie, Słownictwo i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s